Popular Posts

Monday, June 16, 2014

"kolac od malina"


Uvijek je kuci bilo kolaca.To je bilo neko nepisano pravilo. Ha u tepsiji krene da se nazire kraj prethodnom ,pravio se sljedeci ..i tako je uvijek bilo!

Ne do Bog da se desi da nema,da neko od musafira,gostiju kumova bane,a nema kolaca..ode obraz domacice.
E takva je bila moja mati.
Sta je meni tad bilo.nekih 5-6 godina i ostace taj kolac u sjecanju,pored svih ostalih,al ovaj pamtim,jer ovaj je bio drugaciji,moj najdrazi..ne znam sto.
Ni po cemu nije bio poseban niti drugaciji od ostalih..kolac ko kolac,tek sloj nekog tijesta,biskvita..ma nije to obicni biskvit bio,vec nesto,nakav sav socan,ni previse sladak ni malo,tamam..al krenimo redom.

teka vako kaze:

5 jaja
solja secera
po solje ulja ili neke druge masnoce
solja i po brasna,prosijati sa pola praska za pecivo
saka oraha ,a i ne mora

puter
4 rebra cokolade
solja mlijeka
solja secera
rum?..
3 jajeta
umutiti jaja sa secerom,pjenasto,da pobijeli,pa onda dodati ulje
na samom kraju prosijano brasno sa praskom za pecivo
i orahe..ako ima
kad je kora pecena,preliti sa mlakim filom koji smo prethodno skuhali
kad se ohladi,posuti sa sakom oraha krupno sjeckanih


To je pisalo,al ja nikad nisam vjerovala u recepte,bilo je tu jos neceg..haj ga znaj

Znam samo da se najvise obradujem kad ovaj napravi..obicni jeftini kucni kolac..i moj Kolac


Rezao se po tabijatu,poslije rucka,uz kafu kad s ocem se sjedne piti kafa,izrezu se dva reda,pa na stanglice i svako ima svoje hise..ni manje ni vise.
Ocu idu 3-4 ,meni dva..ma bude uvijek i treci.. : "Saroooo...evo ti i ovaj".ko da je sad cujem..dadne uvijek svoj,ko fol cuva se kila ..nakon 20 i nesto godina sam tek shvatila kako je strah od debljanja samo izlika da svom djetetu (po)kazes koliko ga volis.

Danas nje nema pored mene..23 godine ce sad..i kao sto je normalno,pomalo slika blijedi,koliko god se svaki dan tjerala da se sjecam,bilo cega ,samo da ne zaboravim..lik je sve blijedji,al ostao je miris i ukus tog kolaca ..u ustima,u nozdrvama,u onom skrovitom dijelu duse.

Napravim ga cesto,jeftin kolac,isplativ,djeca ga vole..brzo se napravi,jos brze pojede..al nije to to,jebi ga.
Jos nije...mozda i skontam koji je sastojak zaboravila u teku zapisati.
Ali nazirem ga..samo me je strah naglas reci.

No comments:

Post a Comment