Popular Posts

Monday, June 16, 2014

Povuci,potegni...ili,kako sam naucila pitu praviti

93,hladna ,sjecam je se...
Prahnulo starom da pojede pitu. Pitu pitom,a od svega u kuci jedno dvije kile brasna. Kao osnovu da dodje do realizacije njegovih poguzluka,imali smo brasno i moj nijet da napravim,ali...
Niti ja znam jufke zakuhati niti od cega napraviti,ali hajde da bar rijesimo prvi dio problema,da probamo jufku umijesti...
Uzmem neki kuhar..nema recepta za jufku,jebo te takav kuhar..nadjem drugi,nema..kontam se:kako se uopste jufka nauci,ako nema u knjigama,kuharima?
Sjeti se stari komsinice Fate sa petog,zena muslimanka,bes vakat,pod samijom,vazda nesto kuha,skonto ,ako ko zna,zna ona..te ja otrcim na peti,pokucam.
" ooo sine,bujrum!.." 
"ma necu teta Fato,htjela sam vas nesto zamoliti..ako imate vremena da sletite da mi nesto pomognete,hocu tati pitu da napravim,ali ne znam jufku.."
" hocu hocu.eto me samo da zavrsim nesto"
Sidje teta Fata,dok ja donesoh brasno,ona vec zasukala rukave,sklonila sve sa stola,razvukla ga..odmakla stolice,i ne vidis je kako to radi,a sve rasklonjeno i pripremljeno.
" e daj mi brasno,so i vode nam malo umlaci"
Ponijela sa sobom nekakvu posudu,kaze,na nju naucila mjeru ,lakse joj.. nasu' brasno,posoli.razgodi toplu vodu sa hladnom i poce sipati u tankom mlazu.
Lijevom sipa,a desnom mjesi..i sve govori :" e vidis vako..vidis..pomalo"

Haj zamijesi ona,napravila 3 loptice,ko sisa majke mi..premaza sa kap ulja,prekri' krpom.."mora sad da odstoji"


Eto i nije tesko,kontam u sebi. Ona je tu,nek ona to pravi,ja cu da gledam i ucim.

A s cime cemo pitu? To je bilo najgore od svega. Ode zena preko vrata,nije proslo se ni 5 min,eto je vraca se i nosi glavicu luka i 2 krompira,jedan ko limun velicine i jedan manji.."sad cemo mi sareni napraviti"
Otvorila ja konzervu,ona isjecka luk,krompir na kockice,ubaci ikar,kap ulja,soli..eto fila da se raspametis.

Uze Fata oklagiju,pobrasni sto,stavi onu lopticu tijesta, koja se u medjuvremenu malo razbucala,prevrnu je jednom,pobrasni,..opet je prevrnu i poce oklagijom da gura po njoj.
Jednom u jednom pravcu,pa okrenu je..pa opet gore-dole..
Kako ona mlatara okalgijom tako se jufka siri i siri..isto ko madjionicarski trik ,Allah'mi

U po frke stade sa oklagijom razvalaciti,kaze: " E sad nek opet malo stane,pa cu rukama dalje "
Opet prodje nekih par minuta,ode s druge strane stola.Podvuce ruke pod ivicu jufke,napola razvucene i krenu vuci.
Kako ona povuce,tako jufke krenu..i sve obilazi oko stola i razvalaci. Ma nije proslo ni 5 min,razvukla se jufka preko cijelog stola,a jos mu izvucen onaj srednji dio,sto se izvlaci kad nam dodju gosti na rucak.

Ja samo sjedim,sutim i ucim.

Posu fil po ivici,prebaci krajeve,jos ih malo prstima istanji,zarola ,odreza ,zavrnu zvrk,stavi ga u tepsiju..kaze: 
"E haj sad ti ovu "
"Ja???"
"Hajde m,hajde,,vidjela si nije tesko..hajde tu sam ja ,pomoci cu ako zapne"

Uzela ja jufku,sve isto ko ona,oponasam,kontam se ,sve je to bitno.
Ja oklagijom gore dole,ni makac.
"Pritsni malo,al nemoj jako"
Opet malo jace,krenu se povecavati.
Guraj,pritisci,posipaj brasnom..grska znoja krenuse ko da orem ,a ne pitu pravim..a i trema me spucala pravo.
Dosli do onog dijela kad treba s rukama.
Stala ko zaledjena,ne smijem je ja povuci ,nema para.
"Haj haj, evo vidi vako" Podvuce,povuce,.odeeee

Podvucem ja ruke,cini mi se nilski konj ima gracioznije pokrete.Kako ja podvukoh ruke,tako one proletise kroz jufku.
Taj bol se ne da rijecima opisati,same suze krenule.
Pogledam prema teta Fati,a ona fina kakva jeste,osmjehnu se i kaze:
"Nista,samo ti nastavi"
Od jos jedno 7 podvlacenja,3 puta su mi ruke proletile. Imala jufka vise rupa nego sto je njene povrsine.
Isto svicarski sir.
U neka doba uzela teta Fata stvar u svoje ruke,nekako sa sredine povlacila,nastiklavala ..sjeckala..i smota ne u jedan zvrk ,vec u manje,ko fol tako treba .
Razvuce ona i onu trecu jufku,sve u 5 minuta.

Ispekle se pite,pojele se pite..mirom mirisale,pita pitom.
Starom legla.meni prisjela vala,trauma je to,majke mi.
Ne bih vam ovo ni napisala da mi nije ovaj vjetar donio miris pite..od komsinice ispod.

No comments:

Post a Comment